niedziela, 19 lutego 2012

Wyznaczanie dni płodnych: Bioself, Lady Comp, Cyklotest 2 plus

Dziś trochę o urządzeniach elektronicznych, które pomagają w wyznaczaniu dni płodnych. Ja znam trzy: BioselfCyclotestLady Comp, przy czym powinnam chyba zaznaczyć, że nie są one dedykowane stricte do wyznaczania dni płodnych (no może poza produktem Lady Comp, który się nazywa Baby Comp), a w ogóle do obserwacji i pomiaru cyklu, tak więc można je stosować jako narzędzie antykoncepcyjne jak i wspomagające poczęcie dziecka.

Urządzenia opierają się generalnie na tym samym pomyśle: mierzy się temperaturę rano, po przebudzeniu i na tej podstawie określa dni płodne i niepłodne. Dodatkowo prognozuje do przodu, wiadomo za ile dni nastąpią dni płodne. 

To, co je różni to rozpiętość cyklu jaki są w stanie rejestrować (miesiączki co 19 do 39 dni - BIOSELF i Cyclotest, Lady Comp jest także dla kobiet z nieregularnymi cyframi) oraz dodatkowe rozwiązania takie jak źródła zasilania (baterie w BIOSELF, akumulator w Lady Comp), dodatkowe funkcje takie jak budzik, ilość zapamiętywanych cykli, no i oczywiście cena!!! (od 500 zł za BIOSELF do około 2000 zł za Lady Comp).

Dla osób, które chciałyby poczytać coś więcej na ten temat link do wątku na Wizażu KLIK, gdzie dziewczyny dzieliły się swoimi opiniami na temat tych produktów. Polecam też odwiedzenie stron producentów.

Sama nie miałam okazji testować żadnego z nich, choć powiem, że na dzień dzisiejszy gdybym się miała zdecydować na zakup to wybrałabym Lady Comp, pomimo jego wysokiej ceny (wyliczyłam, że w moim przypadku taka inwestycja zwróciłaby się po 5 latach), podoba mi się możliwość przekształcenia go w Baby Comp, możliwość ładowania akumulatora (myślę, że inaczej ciągle bym zapominała o wymianie baterii), to, że wykrywa anomalie temperaturowe (np. gdy jesteś chora i nie bierze ich pod uwagę), że jest również dla kobiet z nieregularnymi cyklami. 

Uważam, że inwestycja, w któreś z takich urządzeń jest fajnym pomysłem jeśli poza planowaniem ciąży chciałybyście odstawić swoją hormonalną antykoncepcję, a boicie się, że nie dacie sobie rady z samodzielnym stosowaniem metody naturalnej. Na pewno zakup taki średnio się opłaca jeśli chcecie zastosować to urządzenie parę razy tylko jako komputerowy test owulacyjny. Jeśli natomiast od dawna staracie się o dziecko, może to być znacznym ułatwieniem - choćby dlatego, że ma możliwość zapamiętywania dużej ilości cykli.

Jestem bardzo ciekawa Waszych opinii, jeśli używacie któregoś z tych urządzeń dajcie znać jak się sprawuje i co o nim myślicie. A może znacie jeszcze jakieś inne firmy produkujące takie rzeczy? 

AKTULAIZACJA: Tutaj możecie przeczytać o moich pierwszych wrażeniach z Lady Compem KLIK

17 komentarzy:

  1. Ja używam cyclotestu. Jestem bardzo z niego zadowolona :) Spokojnie mogę polecić takie komputerki kobietom :) Bardzo ułatwiają stosowanie npr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O bardzo fajnie, jak masz chwilkę to możesz nam napisać dlaczego wybrałaś akurat cyclotest spośród innych dostępnych na rynku i jak długo już go stosujesz.

      Usuń
  2. Fajna sprawa z tymi urządzeniami, od dawna zastanawiam się nad kupne takiego, bo do tej pory korzystałam tylko z kalkulatora dni płodnych na stronie Dzidziusiowo: http://dzidziusiowo.pl/planujemy-ciaze/kalkulator-dni-podnych . Obliczałam wszystko na stronie i zapisywałam w zeszycie. Jak usłyszałam o Bioself i Cyklotest to pozazdrościłam tej wygody i szybkości. Czy ktoś mógłby napisać coś więcej jak to się sprawdza w praktyce a nie teorii?

    OdpowiedzUsuń
  3. Pytanie: Czy w przypadku nieregularnych cykli Lady Comp pokazuje np. 80% jako niepłodne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie do końca chyba rozumiem pytanie, Lady Comp radzi sobie z nieregularnością cyklu, jeśli z jakiegoś powodu ma wątpliwości w jaki sposób oznaczyć dzień (jako płodny czy niepłodny) to wyświetla żółte światło (zamiast zielonego lub czerwnego). Na ich stronie www.ladycomp.pl jest też infolinia zawsze możesz zadzwonić i dopytać o szczegóły, które Cię interesują.

      Usuń
  4. Witam, sama od ok 6 miesiecy stosuję LadyComp i muszę przyznać ,że spisuje się lepiej niż się tego spodziewałam, zdecydowałam sie na taką właśnie metodę po urodzeniu dziecka a dodam ,że moje cykle nadal są jak szalone. Wybrałam właśnie to urządzenie, bo jako jedyne ma takie dobre opinie no i nie ukrywam , że ważne były dla mnie badania i najwyższa skuteczność. Oczywiście przed zakupem dzwoniłam do firmy i pani obsługująca infolinię ostatecznie rozwiała wszystkie moje watpliwości.Teraz polecam komputerki wszystkim swoim znajomym. Pozdrawiam. Aneta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, jak mnie kusi ten Lady Com... a teraz po ciąży tym bardziej... cały czas jednak się waham ze względów finansowych. Dzięki za podzielenie się opinią i kuszenie mnie ;-) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Witam, jestem szczęśliwą posiadaczką Pearly - mini wersji Lady-Comp mam dość nieregularne cykle, 24 -34 dni, ale urządzenie świetnie sobie z nimi radzi obecnie stosuję go zamiast pigułek mogę spokojnie polecić taką farmę antykoncepcji przyznam , że właśnie względy finansowe przemówiły za Pearly a nie Lady nie żałuję . Pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowałam się na Cyclotest, skusiła mnie cena. Lc okazał się za drogi. Ale Cyclotestu jestem bardzo zadowolona, dokładnie pokazuje dni płodne, jest dobrze wykonany

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow.. jestem chyba jakaś niedoedukowana bo w sumie nigdy nie korzystalam z takich urządzeń ani nigdy nie wiedziałam. Ze względów religijnych wraz z chłopakiem unikamy metod antykoncpecji, staramy się jedynie kochać w dni niepłodne, a wyliczenia dni płodnych zaczerpnęłam dzięki temu artykułowi: http://www.biomedical.pl/antykoncepcja/dni-plodne-70.html w sumie do tej pory mi wystarczało ale jak widzę, że są takie metody to chyba spróbuję. Widzę też zadowolone twarzyczki tutaj i cena jest racjonalna, więc chyba spróbuję :) dzięki za takie informacje!

    OdpowiedzUsuń
  8. zagladam tu sysytematycznie i nie ukrywam, że wracałam wiele razy do tematu Lady comp , aż w końcu ......mam swojego Lady-Comp !!! i muszę się pochwalić bo mam nowy model, nie wiem czy wiesz, że takie są obecnie na rynku, mają dodatkową funkcję zgrywania danych na własny komputer, w prawdzie jeszcze z tego nie korzystałam, ale myślę , że jest to super udogodnienie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się, że mogłam pomóc! Nie wiedziałam o tej nowej opcji, mój niestety musi być odesłany zeby otrzymać wydruk danych, więc to na pewno duże udogodnienie!

      Usuń
  9. Dziewczyny, czy ktoras ma z was Cyclotest i bardzo nieregularne cykle? Moje wachaja sie od 28 do 41... Nie wiem czy urzadzenie bedzie skuteczne :( prosze odpowiedzcie na maila : shanonfloryda@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zastanawiałam się nad kupnem cyclotestu i zdecydowanie odradzam. Cena jest może i przystępna ale urządzenia nie są przebadane naukowo, nie mają też atestu polskiego towarzystwa ginekologicznego. Nie mogą być też stosowane przy nieregularnych miesiączkach. Mój wybór padł więc na Lady Comp urządzenia są certyfikowane, na stronie można pobrać i przeczytać badania. Nieregularne miesiączki (u mnie od zawsze) nie są przeciwwskazaniem i nie wpływają na skuteczność ladycomp. Cena wyższa ale jakoś o niebo lepsza i pewność że produkt jest bezpieczny. Dla mnie plusem jest też fakt, że nie muszę zastanawiać się i analizować własnego śluzu (współczuje tym, które muszą tą robić). Wystarczy pomiar temperatury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy wybiera urządzenie/metodę antykoncepcji według własnego uznania/budżetu/wiedzy. Cieszę się, że u Ciebie Lady Comp się sprawdza, u mnie również - jestem z niego bardzo zadowolona. Myślę, że jest również dużo osób, dla których badanie śluzu nie będzie przeszkodą, a ze względów finansowych wybiorą Cyclotest i dzięki niemu nie będą musiały używać antykoncepcji hormonalnej, a przecież o to chodzi.

      Usuń
  11. dzięki za tę notkę, rozważam właśnie zakup takiego urządzenia...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń