piątek, 27 lipca 2012

Castagnus - ziołowe tabletki Herbapolu

Dziś kilka słów o ziołowym leku Herbapolu - Catagnusie. Na stronie internetowej Herbapolu KLIK możemy przeczytać, że jest to lek, który ma na celu pomóc w wyregulowaniu cyklu miesiączkowego oraz łagodzić dolegliwości związane z zespołem napięcia przedmiesiączkowego (PMS). Dzieje się tak dzięki obniżeniu poziomu prolaktyny. Jest to bardzo ważny hormon odpowiadający między innymi za laktację. Niestety jej nadmiar powoduje problemy z zajściem w ciąże. Więcej o samej prolaktynie możecie poczytać tutaj  KLIK

Jak sotosuje się Castagnus? Kuracja trwa 90 dni. Codziennie rano przyjmuje się jedną lub dwie tabletki (w zależności od wagi: do 60 kg 1 tabletka, powyżej 60 kg 2 tabletki). Po 90 dniach należy lek odstawić. Lek dostępny jest bez recepty, koszt jednego opakowania (30 tabletek) to około 13 zł.

Pomimo tego, że jest to lek bez recepty najlepiej jest go brać po konsultacji ze swoim ginekologiem - szczególnie jeśli chcemy go zażywać, aby zajść w ciążę. Podwyższona prolaktyna może, ale nie musi być powodem dla którego nie zachodzimy w ciążę. Warto u lekarza wcześniej zrobić badania. Jednak jeśli mamy bolesność piersi przed miesiączką, bolesne miesiączki, duże wahania nastrojów i inne objawy PMS to zdecydowanie Castagnus może być lekiem dla nas.

Czy któraś z Was brała Castagnus? Czy pomógł Wam zajść w ciąże? Miałyście jakieś efekty uboczne? A może uważacie, że był zupełnie dla Was obojętny? 

6 komentarzy:

  1. Czy zanim zaczelas stosować Costagnus, konsultowalas sie z lekarzem i robilas badania poziomu prolaktyny? Staramy sie o dzidziusia od pól roku i zastanawiam nad stosowaniem tego leku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie konsultowałam tego ze swoim lekarzem ani nie robiłam badania prolaktyny. Natomiast zdecydowanie polecam, żeby to zrobić, szczególnie jeśli uważasz, że w tym może tkwić problem. Ja miałam problem z PMS, więc stwierdziłam, że warto wypróbować ten lek choćby ze względu na to. Przy wysokim poziomie prolaktyny stosuje się zupełnie inne leki (też w zależności od tego, co jest przyczyną wyższego poziomu). Moje odczucia i objawy po używaniu Castagnusa opisywałam miesiąc po miesiącu (są w zakładce o staraniach o dziecko). W cyklu, w którym zaszłam w ciąże brałam też olej z wiesiołka w kapsułkach.

      Usuń
    2. Dziekuje Ci bardzo za odpowiedz. Twój blog pociesza mnie w chwilach zwątpienia. Podziwiam to z jakim spokojem znioslas dziewięć miesięcy staran. Jak Ci sie to udalo? Mi niestety puszczają nerwy. Moze faktycznie problem tkwi w PMS, którego mam silne objawy.

      Usuń
    3. Och, wcale nie było tak spokojnie! Oboje przechodziliśmy ciężkie chwile i jedyne co nas podtrzymywało na duchu to wiara, że Boże drogi są doskonałe i On najlepiej wie czy i kiedy mamy zostać rodzicami. Było wiele łez przy początkach okresu, ale teraz widzę, że to wszystko miało sens - Malutka jest z nami i cieszy nas każdego dnia.
      Jeśli masz silne PMS to rzeczywiście Castagnus może być dobrym rozwiązaniem, przynajmniej może Ci pomóc złagodzić te objawy. Trzymam za Was kciuki, sił i wytrwałości!

      Usuń
  2. Herbapol to dobra polska firma. Choć co do tego polska nie jestem pewna w 100%.
    W każdym razie preparatu używałam i pomogło tylko trochę. Moja gin poleciła mi Progestelle (w kremie) i to już pomogło zdecydowanie.
    Castagnus jest ok, tyle, że dla mnie lepszy okazał się naturalny progesteron.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że piszesz, może komuś się przyda informacja, że jest inna opcja niż Castagnus!

      Usuń