środa, 23 stycznia 2013

Ćwiczenia w ciąży - część druga

Zapowiadana druga część o ćwiczeniach w ciąży. Jak mogłyście przeczytać tutaj KLIK obecnie leżę plackiem i ćwiczenia ma zakazane, nie mniej jednak chętnie podzielę się z wami źródłami z których korzystałam przy swoich ćwiczeniach.

Jak wiecie, pisałam o tym tutaj KLIK (koniecznie przeczytajcie tego posta, pisałam tam kto może ćwiczyć w ciąży i jaki rodzaj aktywności wybrać), ja wybrałam pilates jako swoją formę aktywności fizycznej. Po pierwsze dlatego, że już kiedyś go ćwiczyłam, po drugie dlatego, że jest spokojny, bez podskoków i szaleństw i nie trzeba do niego mieć jakiegoś specjalnego sprzętu. 

Ćwiczę w domu (właściwie powinnam napisać w czasie przeszłym: ćwiczyłam), więc potrzebowałam jakiś materiałów, które po pierwsze będą mnie motywowały do regularnych ćwiczeń, po drugie będą przygotowane przez profesjonalistów. Nie wpadły mi w ręce żadne ćwiczenia na dvd (a na pewno takie są), więc przeszukałam mój ukochany YouTube i znalazłam kilka kanałów wartych polecenia.

Z polskich kanałów na YouTube polecam aktywnipl1, mają zestawy ćwiczeń z  matą (nie musicie od razu kupować profesjonalnej maty, zwykła karimata wystarczy, upewnijcie się tylko, że nie ślizga się na waszej podłodze!) i zestaw ćwiczeń z piłką (koszt takiej piłki to 35-55zł chyba napisze osobny post na jej temat, bo jest świetną inwestycją, nie tylko do ćwiczeń pilates)









Z kanałów angielskich polecam PregnancyPilates, na którym są tylko dwa filmy, ale jeden z nich zawiera ćwiczenia na 10 minut, a drugi cały godzinny program ćwiczeń (nie polecam zaczynać od niego, szczególnie jeśli nie ćwiczyłyście wcześniej!). W filmach wykorzystują maty, piłki i taśmy pilates (ja za taki zestaw na Allegro z piłką plus pompką do niej, taśmą i dwoma piłkami służącymi za obciążniki z przesyłką zapłaciłam 65 zł, ale wiedziałam też, że po ciąży także będę ich używać).




Drugi kanał, z którego korzystałam to PregnacyForPilates, jest na nim więcej filmów, do ćwiczeń wykorzystywane są też sprzęty domowe: krzesła, poduszki itp. Fajnym pomysłem na tym kanale są zestawy ćwiczeń na poszczególne tygodnie ciąży, a także ćwiczenia, które można wykonywać razem z partnerem.

Jeśli wy macie jakieś fajne linki do ćwiczeń (albo jakieś fajne dvd, w które zainwestowałyście), z których mogłyby skorzystać inne dziewczyny, to wrzućcie je w komentarze, na pewno się komuś przydadzą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz