poniedziałek, 3 czerwca 2013

Olej z wiesołka - przed porodem

O oleju z wiesiołka pisałam już tu KLIK i tu KLIK przy okazji starań o dziecko. Tym razem wracam do tematu w kontekście naturalnych metod indukcji porodu, czyli lekkiej pomocy Maluchowi w podjęciu decyzji o przyjściu na świat.

I tu już na samym początku muszę zaznaczyć, że stosowanie oleju z wiesiołka NIE wywoła wam porodu. Jeśli na to liczycie, to zapomnijcie! Wiesiołek może  jednak pomóc w przygotowaniu się waszego organizmu do porodu.

Co takiego robi? Ma działanie zmiękczające na szyjkę macicy, czyli pomaga jej się rozluźnić i przygotować do rozwarcia. Powoduje też mikroskurcze macicy, które mogą prowadzić do skurczy porodowych. Regularne stosowanie wiesiołka ma także ułatwić sam poród, ze względu na jego właściwości rozluźniające.

Olej z wiesiołka najlepiej zacząć przyjmować po ukończonym 37 tygodniu ciąży, 2 tabletki 3 razy dziennie - czyli 3000mg dziennie. Można też przyjmować te tabletki dopochwowo - tu dawkowanie podawane jest różne, jedni podają jedną tabletkę, inni tak samo jak doustnie czyli 3x2 tabletki. Przy tej opcji na pewno trzeba się liczyć z oleistą wydzieliną z pochwy, co może być niekomfortowe. Ja wybrałam opcję doustną, przyjmuje tabletki przy posiłku. Dam znać po porodzie czy uważam, że pomogły ;) Oczywiście, to będą tylko moje odczucia, a nie wyniki badań naukowych.

Pamiętajcie, że zawsze warto skonsultować się z waszym lekarzem prowadzącym bądź położną zanim zaczniecie przyjmować jakiekolwiek leki bądź suplementy diety.

3 komentarze:

  1. Witam serdecznie ;)
    jestem bardzo ciekawa czy jestes już po porodzie i czy przyjmowanie tabletek z oleju wiesiołka pomogło ;) Ja dodatkowo pije jeszcze herbatę z liści malin , bo niby też pomaga przy porodzie ;) ja jestem w 37 tc.
    Pozdrawiam Natalia

    OdpowiedzUsuń
  2. dopiero zauważyłąm że artykół jest z 3 czerwca 2013 r.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, córka ma już 15 miesięcy :), uważam, że olej z wiesiołka pomógł przy porodzie, bardzo ładnie postepowała akcja porodowa i rozwieranie się szyjki macicy. Herbata z liści malin jest dobra dla skurczow porodowych (po porodzie też - jest pomocna przy obkurczaniu macicy).Pozdrawiam i pięknego porodu życzę!

    OdpowiedzUsuń