poniedziałek, 23 września 2013

3 miesiące po porodzie

Trzy miesiące po porodzie - z jednej strony tak dużo czasu już minęło, a z drugiej wydaje mi się, że to tylko chwilka... Ostatni update robiłam będąc 6 tygodni po porodzie (możecie przeczytać o tym tu KLIK) sporo się zmieniło od tego czasu, a więc po kolei:

Byłam na wizycie kontrolnej u swojej pani doktor, która stwierdziła, że pęknięcie krocza wygoiło się bardzo ładnie, zostałam zbadana, pobrana cytologia i wszystko jest w porządku, więc super.

W trzy miesiąca po porodzie moje piersi są w rozmiarze H (wiem - szaleństwo! szczególnie, że przed ciążą miałam miseczkę C...), nie są już tak bolesne, nie robią się bardzo twarde między karmieniami, nie muszę też wymieniać wkładek laktacyjnych co chwilę, mój organizm już wie ile i kiedy Mała je. Rozstępy nadal są mocno widoczne i czerwone, mam nadzieje, że dzięki smarowaniu balsamami trochę zbledną, a potem zrobią się białe. Sam kształt piersi trochę też się zmienił, co chyba jest dla mnie gorsze niż te rozstępy. Może to wynik tego, że straciły na jędrności? Ehh... sama nie wiem.

Jeśli chodzi o kilogramy ciążowe to zostało mi 2,5 kg do mojej wagi sprzed ciąży. Nie jest źle, ale prawda jest taka, że nie o same kilogramy chodzi. Brzuch cały czas nie wrócił do formy (zaczęłam co prawda ćwiczyć, ale nieregularnie) i jest miękką zwisającą fałdką, pępek jest cały czas duży i bardzo głęboki, a linea negra też nie zniknęła (co daje taki efekt "brudnego pępka").

Zaczęły mi też wypadać włosy, na razie nie jest to jakieś nadmierne wypadanie, ale przy myciu i czesaniu zdecydowanie je zauważam. Mam tylko nadzieję, że po prostu wracamy do normy i ominie mnie gubienie włosów garściami... czas pokaże.

Czuję się też dużo pewniej w opiece nad Malusią, nie mam w sobie tyle stresu i spięcia z tym związanego. Czuję też, że rodzi się przestrzeń w moim życiu na więcej niż tylko podstawowe/niezbędne rzeczy. Chce mi się i mam siłę na to, żeby zrobić coś ponad to, co muszę zrobić. 


To miłe uczucie, tak wracać do siebie...

1 komentarz:

  1. Podobno brzuch 9 miesiecy rosnie i tyle samo znika... Bedzie dobrze!

    OdpowiedzUsuń