środa, 27 listopada 2013

Pieluszkowy TAG/Cloth Diaper TAG

Zainspirowana TAGiem, który zrobiła Allison z kanału Allison Wonderland KLIK (świetny kanał!) postanowiłam przetłumaczyć pytania na polski i puścić w obieg, mamy używające wielo zapraszam do zabawy!


1.Dlaczego zaczęłaś używać pieluszek wielorazowych?
Wierzyłam (i nadal wierzę), że będzie to zdrowsze dla naszego dziecka. Miałam też poczucie, że pieniądze, które wydamy na pieluchy nie trafią od razu do kosza, ale będą pewnego rodzaju inwestycją, z której będą korzystać nasze następne dzieci (jak Bóg da!). Poza tym jeśli mogę ograniczyć ilość śmieci jaką produkuje nasze gospodarstwo domowe to tym lepiej.

2.Kiedy zaczęłaś używać pieluch wielo? (w jakim wieku było dziecko?)
Malutka miała dwa i pół tygodnia kiedy pierwszy raz założyliśmy jej wielo. Pewnie zrobilibyśmy to wcześniej gdyby nie nasza przeprowadzka prawie zaraz po porodzie - nie chciałam komplikować wszystkiego koniecznością prania.

3.Co najbardziej lubisz w pieluchach wielo?
Poza tymi rzeczami, które wymieniałam przy pytaniu dlaczego ich używam, to najbardziej lubię ich wykonanie: ładny wygląd, stały się dla mnie elementem ubrania Małej - jak bielizna. Mam swoje ulubione kolory i wzory.

4.Czy dobierasz pieluchy pod ubrania, które ma założyć twoje dziecko?
Nie, pomimo tego, że mam dziewczynkę, to nie dopasowuje pieluch pod ubrania. Choć nie wykluczam, że jak będzie lato to do sukienek lub spódniczek będę zwracać większą uwagę na to jaką pieluszkę zakładam. 

5.Twoja ulubiona marka pieluszek?
Bardzo lubię Milovię (otulacze i wkłady) i Charlie Banana (kieszonki).

6.Twoja ulubiona strona, z której kupujesz?
Najczęściej kupuję w Krainie Pieluszek KLIK (za każdym razem jestem zadowolona z obsługi i traktowania klienta) i w Wielorazowo KLIK (mają wersję strony dostosowaną do telefonów komórkowych!).

7. Jak organizujesz swój stosik wielo?
Mam dwie szuflady w komodzie: w jednej są tetry poukładane według rozmiarów, formowanki, wkłady z Milovi, Snapi i otulacze wrzucone do pudełka, a w drugiej są już gotowe do użycia kieszonki i SIO. Staram się je zawsze po wysuszeniu przygotować, żeby potem tylko sięgnąć ręką. Wszystko jest ułożone w organizerze do szuflad z IKEI KLIKBibułki jednorazowe są razem z chusteczkami nawilżanymi przy przewijaku, a wiadro na brudne pieluchy stoi w łazience, bo i tak zawsze płuczemy pieluchy pod bieżącą wodą zanim tam wylądują.

8.Wybierasz pieluszki neutralne pod względem kolorów/wzorów czy dopasowane do płci?
Wybieram pieluszki w neutralnych kolorach i wzorach, po pierwsze dlatego, że na początku przed narodzinami Małej, nie widzieliśmy czy będziemy mieli chłopca czy dziewczynkę. Po drugie mamy nadzieję mieć więcej dzieci i będziemy chcieli wykorzystać nasze pieluszki niezależnie od płci. Tak naprawdę neutralność polega na tym, że nie kupujemy wzorów typowo dziewczęcych, bo nie mam problemów żeby Małą wsadzić w niebieską pieluchę, ale chłopca w różową już bym nie dała.

9.Kto cię zainspirował do używania wielorazowych/ jak zaczęła się twoja historia z pieluchami wielo?
Tak naprawdę już nie pamiętam dokładnie. Wydaje mi się, że pierwszy raz przeczytałam o nich na portalu "Dzieci są ważne" KLIK. Niedługo później zaczęłam oglądać kanały różnych dziewczyn na YouTube, gdzie pieluchy wielo są dość popularne i zobaczyłam, że nie jest to ani trudne ani straszne. Kiedy okazało się, że jestem w ciąży zaczęłam zbierać informacje o tym jak kompletować swój własny stosik i tak już zostało. Teraz nie wyobrażam sobie pieluchować inaczej.

3 komentarze:

  1. świetny TAG, może też go zrobię... pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Z przyjemnością poczytam!!!

      Usuń
    2. Zapisuję sobie w kalendarzu jako "do zrobienia" ;)

      Usuń