wtorek, 6 maja 2014

Fotelik samochodowy - modele, które rozważamy

No więc tak, jak pisałam tu KLIK szukamy kolejnego fotelika dla Córy. Wiemy już, że to będzie RWF, czyli montowany tyłem do kierunku jazdy. Co ja się naczytałam w internecie, zdjęć fotelików zamontowanych w autach naszukałam to moje... niesamowitą pomocą był dla mnie blog osiemgwiazdek KLIK, każdemu polecam! Dzięki Bogu, że w Polsce fotelików RWF nie ma zbyt dużo, bo inaczej Mała do 18stki nie wsiadłaby do auta...

Na co zwracaliśmy uwagę? 
  • bezpieczeńswto
  • wielkość (nasz samochód należy do małych mamy hyundaia i20 i nie każdy fotelik RWF dałoby się zamontować)
  • cena
Do półfinału przeszły:

Britax Max-Way
Axkid Minikid 
Romer Max-Fix 
Romer Dualfix (ten nam zawrócił w głowie gadżetem w postaci obrotowej bazy, ale cena jednak przemawiała na jego niekorzyść i dość szybko odpadł...)

Britax Max-Way jest do 25 kg, jest dość mały, jest najtańszą opcją, bo obecnie można go już kupić za niecałe 1000 zł.
Axkid Minikid też jest do 25 kg, większy, ale widziałam jego zdjęcia w naszym aucie i da się żyć i jechać z nim, ma też fajny motyw dostosowania zagłówków dla dziecka przez zapinanie pasów. Jednym słowem fotel sam się reguluje. Kosztuje niecałe 1300 zł.
Romer Max-Fix jest do 18 kg, jest mały jak na RWF i jest montowany na ISOFIXie, co nam się podoba, bo zawsze to łatwiej zamontować plus dziecko siedzi wyżej (widzi więcej). Kosztuje niecałe 1200zł.

Finał rozgrywa się między Romerem Max-Fix i Britaxem Max-Way



Wyglądają prawie tak samo, właściwie jedyna różnica jest w ISOFIXie i przedziale wagowym, no i 200 zł w cenie... nie możemy się do końca zdecydować, mój mąż jest bardziej za Romerem, a ja ciągle się waham.

4 komentarze:

  1. A dlaczego zdecydowaliście się na fotelik montowany tyłem do kierunku jazdy? Ma to jakieś szczególne zalety?
    Pozdrawiam (ciągle zaglądająca i czytająca) W. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest po prostu bezpieczniejszy. Dzieci mają nieproporcjonalnie dużą głowę w stosunku do reszty ciała i w wypadku zderzenia jeśli jadą przodem ich kark jest narażony na poważne obrażenia. Na youtube można zobaczyć sporo filmów z tzw. crash testów, czyli jak zachowuje się manekin wpięty w taki fotelik w wypadku zderzenia. W wielu krajach (np. skandynawskich) jest obowiązek przewożenia dzieci tyłem aż do 4 roku. U nas też prawo będzie się zmieniać i będzie obowiązek przewożenia dzieci tyłem do 15go miesiąca. Niestety cały czas w Polsce te foteliki nie są popularne ani szczególnie reklamowane, ich cena jest sporo wyższa od tych montowanych przodem - generalnie masakra, ale na zdrowiu i bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać! Dużo przydatnych informacji, co jak i dlaczego jest na tym blogu, który linkowałam w poście.
      Cieszę się, że cały czas zaglądasz do nas! Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  2. Na jaki fotel w końcu się zdecydowaliscie? Bo tez zastanawiam się nad. Max Way lub Max Fix ? Nie opada dziecku główka podczas snu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, umknął mi gdzieś ten komentarz, ostatecznie wybraliśmy Romera. Jesteśmy zadowoleni, ALE nie polecamy go do hyundaia i20, profilowanie kanapy powodowało, że czasem główka Malutkiej opadała. Od pół roku mamy KIA ceed i problem zupełnie zniknął, bardzo dobrze nam się jeździ z tym fotelikiem.

      Usuń