środa, 11 czerwca 2014

Muffinki/babeczki owsiano-bananowe bez mąki i cukru

Kiedy zastanawiałam się nad urodzinami Małej, gdzieś po głowie chodził mi pomysł z tortem... chciałam, żeby mogła też mieć coś urodzinowego, choćby symbolicznie. I stwierdziłam, że najłatwiej będzie dla niej przygotować muffinki, a dla reszty towarzystwa tort.
Swój przepis wzięłam z bloga Kuchnia w formie KLIK, zmniejszyłam ilość składników i lekko zmodyfikowałam.

Składniki (na 3 muffinki):
pół dojrzałego banana
70g płatków owsianych
1 jajko (małe)
35ml jogurt naturalnego
35 ml mleka 
1 daktyl
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia

Daktyla można zalać wcześniej wrzątkiem i namoczyć, wszystko wrzuciłam do blendera i zmiksowałam. Muffinki piecze się w nagrzanym do 200 stopni piekarniku przez 25 minut. Ciasto wychodzi rzadkie i mokre, więc dobrze je piec bez papilotek. Ja użyłam sylikonowych foremek.

Córce bardzo smakowało, zjadała aż jej się uszy trzęsły! A całość łatwa do wykonania przy natłoku innych urodzinowych obowiązków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz