środa, 8 kwietnia 2015

31 tydzień ciąży (syndrom wicia gniazda i obawy)

Poczułam w tym tygodniu taki paraliżujący strach, że nic w domu nie mamy gotowe na narodziny Maluszka. Miałam wizje przedwczesnego porodu albo leżenia plackiem w szpitalu i świadomość, że przecież nie kupiłam dla Groszka jeszcze skarpetek ani ręcznika z kapturem... Tak, nie żartuje! Mózg kobiety w ciąży pracuje w zupełnie inny sposób niż innych ludzi, którzy raczej martwiliby się w tej sytuacji o inne rzeczy. Jak się na chwilę zatrzymam i o tym pomyślę, to śmieje się sama z siebie. Próbowałam w tym tygodniu ten strach przekuć na coś pozytywnego i konstruktywnego, przejrzeć rzeczy, zrobić listę co jeszcze trzeba by było uzupełnić... jednak to był też tydzień świąteczny, który dla nas oznacza bardzo intensywny czas. Niewiele więc udało się z tego zrealizować.

Myślę, że te lęki związane są silnie z syndromem wicia gniazda. Bardzo bym chciała mieć już wszystko zaplanowane i gotowe czekające tylko na swoją porę. Cały czas się zastanawiam jak zorganizować naszą sypialnie, czy rzeczy Groszka trzymać w pokoju Małej czy u nas... Co do tego, że Groszek będzie spał w naszej sypialni nie ma wątpliwości, pytanie jak to wszystko ułożyć, gdzie dać łóżeczko i nasz fotel do karmienia i usypiania (KLIK)... i choć wiem, że bez sensu to wszystko ustawiać na dwa miesiące przed porodem, to wszystko we mnie na to czeka!

Zaczynam puchnąć na twarzy, widzę też pod koniec dnia, że moje ręce i kostki są lekko opuchnięte. Ciągle mam ochotę się czegoś napić, ale kończy się to sikaniem co 5 minut! Przy zmywaniu zawsze mam plamy na koszulce - taki duży mam brzuch! Strasznie to irytujące.
Właściwie co wieczór biorę letnią kąpiel, zauważyłam, że dzięki temu łatwiej mi zasnąć i pomaga to na moje zmęczone plecy i biodra.

Ciekawi jak się czułam w 31 tygodniu ciąży z Malutką? KLIK

2 komentarze:

  1. noo ja nie mogę spać. często się budzę w nocy siku.
    Duzooooo pije i sikam jak pogięta;0
    u nas już w sobotę 33 tydz. ;)
    3mamy kciuki za was:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, wzajemnie - już sama końcówka przed nami!

      Usuń